Oferta obejmuje outsourcing z zakresu ochrony danych osobowych
Szczegółowy opis prac:
- Przeprowadzenie audytu przygotowawczego do zmian związanych
z wprowadzeniem RODO.
Obejmuje dokonanie przeglądu środków technicznych i organizacyjnych służących
ochronie danych osobowych w Państwa organizacji. W wyniku przeglądu powstanie rejestr
czynności przetwarzania danych osobowych.
Na podstawie zgromadzonych danych określone zostaną ryzyka związane
z możliwością naruszenia praw i wolności osób fizycznych z uwzględnieniem charakteru,
zakresu, kontekstu i celu przetwarzania.
W ramach audytu ochrony danych osobowych zostanie przeprowadzona:
- analiza posiadanej dokumentacji ochrony danych osobowych pod kątem jej
zgodności z prawem oraz aktualności, - zbadanie legalności przetwarzania danych osobowych zwykłych
i wrażliwych, - weryfikacja zakresu i celu przetwarzania danych,
- weryfikacja merytorycznej poprawności danych i ich adekwatność
w stosunku do celu przetwarzania, - weryfikacja systemu techniczno-organizacyjnego ochrony danych osobowych,
- analiza zabezpieczenia infrastruktury informatycznej (poddamy analizie fizyczne i
logiczne zabezpieczenia infrastruktury informatycznej), - analiza polityki bezpieczeństwa, backupu i zarządzania uprawnieniami oraz
określimy ich wpływ na poziom zabezpieczenia zbiorów danych, przetwarzanych w
formie elektronicznej, - weryfikacja funkcjonalności aplikacji i poziom ich zabezpieczeń,
a w przypadku wykrycia nieprawidłowości zostanie przedstawiona propozycja
optymalnego rozwiązania, - sprawdzenie poziomu zabezpieczeń dla zbiorów danych przetwarzanych
w formie papierowej, - weryfikacja poziomu wiedzy i świadomości pracowników w zakresie ochrony
danych osobowych, - weryfikacja zawartych umów pod kątem ewentualnej konieczności uzupełnienia ich
umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych
i doradzimy, jak to robić w przyszłości
Wynik audytu przygotowawczego będzie zawierał: - raport z rejestrem czynności przetwarzania danych osobowych,
- szczegółowy harmonogram z opisem działań, które należy podjąć w celu
dostosowania procedur obowiązujących w organizacji do wymagań RODO. - analizę ryzyka związanego z zastosowanymi środkami ochrony wymaganą RODO.
W ramach procesu analizy ryzyka RODO zostaną przeprowadzone
następujące czynności: - określenie kontekstu obszaru ryzyka,
- identyfikację zasobów informacyjnych i ich klasyfikację,
- określenie celów przetwarzania danych osobowych
- identyfikację zasobów informatycznych,
- określenie parametrów szacowania i oceny ryzyka,
- określimy obecnie stosowane zabezpieczenia i ich skuteczność,
- oszacujemy ryzyko wiążące się z procesem przetwarzania danych,
- dokonamy oceny wyników szacowania ryzyka,
- opracujemy plan postępowania z ryzykiem,
- opracujemy przyszłe zabezpieczenia,
- zaimplementujemy analizę ryzyka RODO w funkcjonujący w organizacji proces
zarządzania ryzykiem. - Organizacja ochrony danych osobowych wg wymagań RODO.
- Organizacja ochrony danych osobowych wg wymagań RODO.
Po przeprowadzeniu audytu przygotowawczego, zgodnie ze wcześniejszym punktem
przygotowana zostanie gotowa do wdrożenia dokumentacja ochrony danych osobowych.
W ramach wdrożenia zostaną przeprowadzone szkolenia dla pracowników, które zgodnie
z nowym podejściem do ochrony danych osobowych wymaga poszerzania wiedzy wśród
pracowników organizacji. Przejęcie roli Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
Zakres wykonywanych zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych w świetle art. 39
RODO, obejmuje m.in.:
- Informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy
przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy
RODO/GDPR oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie
danych i doradzanie im w tej sprawie. - Monitorowanie przestrzegania RODO i innych przepisów Unii lub państw
członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu
przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział
obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu
uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty. - Udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz
monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO/GDPR. - Współpraca z organem nadzorczym.
- Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego
w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami,
których mowa w art. 36 RODO/GDPR, oraz w stosownych przypadkach
prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach. - Bieżące doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych wynikających
z RODO i przepisów wykonawczych.
Dostępność Inspektora Ochrony Danych Osobowych - Raz na kwartał obligatoryjna wizyta w siedzibie klienta.
- Zdalna dostępność IOD od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.
- Reprezentacja przed Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.